هیئت فوتبال استان اصفهان

سرپرست هیئت فوتبال شهرستان اصفهان: همه تلاشمان زنده نگهداشتن فوتبال است

جعفر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هیئت فوتبال شهرستان از سال ۸۴ شروع به فعالیت کرده است، اظهار کرد: هدف ما ابتدا برنامه ریزی برای تیم‌های شرق اصفهان خواهد بود. در ۹ سالی که در هیئت فوتبال شهرستان کنار بزرگانی چون آقایان آقاجان، ابن ابراهیم و دهقان فعالیت کرده‌ام همیشه اولویت فعالیتم شرق اصفهان بوده است.

وی گفت: از سال گذشته براساس اساسنامه و موقعیت جغرافیایی ایجاد شده تمام فعالیت‌های فوتبالی شهراصفهان توسط هراتیان برعهده هیئت فوتبال شهرستان قرار گرفت که به نظرم کار بسیار درست و سنجیده‌ای بود. اولویت ما و فعالیتی که خیلی برای آن بها و ارزش قائل شدیم پیشبرد کمیته آموزش است که از چهارماه پیش آن را شروع کردیم. از نظر کمیت فعالیت بسیار زیادی داشتیم و فعالیت ۱۴ هیئت فوتبال در مناطق ما گواه بر این موضوع است. برای نمونه در بخش مرکزی چهار هیئت فعال در مناطق داریم که در کشور بی سابقه است.

 سرپرست هیئت فوتبال شهرستان با اشاره به ساماندهی دقیق برای باشگاه‌های شهر اصفهان تا پایان سال خاطرنشان کرد: موضوع این است که چرا نباید حمایتی برای ۴۲۰ باشگاه‌ شهر اصفهان که ثبت شرکت هستند، از طرف ارگان‌های مربوطه داشته باشیم. هیچ کس پاسخگوی حمایت از باشگاه‌ها نیست. پیرو مذاکراتی که با شورای محترم شهر اصفهان داشته‌ام قرار بر این شده جلسه‌ای با تمام مربیان و سرپرستان باشگاه‌ها در حضور مسئولان شهری برگزار شود تا به امید خدا مشکلات رفع شود.

جعفری افزود: با ساماندهی باشگاه‌ها، مطمئناً این پراکندگی و بی ثباتی در شهر اصفهان حل خواهد شد و تمام فعالیت‌های باشگاه تحت نظارت هیئت فوتبال شهرستان و هرچه بهتر از قبل انجام خواهد شد. از کارهای بسیار پسندیده‌ای که هیئت فوتبال شهرستان مجری آن بود می‌توان به برگزاری مسابقات نوجوانان اشاره کرد که در آن مسابقات، شهر اصفهان را به صورت متمرکز و تحت عنوان منطقه یک و مسابقات تیم‌های بخش‌ها و مناطق را تحت عنوان منطقه دو برگزار کردیم. ثمره تلاشهای‌مان را در استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، زمانی که یک بازیکن خیلی خوب فوتبالی از بخش مرکزی هیئت فوتبال شهرستان اصفهان و بازیکن خوب فوتسال دیگری از بخش جلگه اعزام شد، دیدیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش من و همکارانم برای زنده نگه داشتن فوتبال است، ادامه داد: همکاران ما در هیئت فوتبال با جان و دل کار می‌کنند. در هر لیگی در شرق اصفهان حدود یک هزار نفر را تحت پوشش داریم. در سال گذشته هیئت فوتبال شهرستان ۱۸ لیگ را در رده‌های سنی مختلف برگزار کرد. با توجه به شرایط سختی که برای شرکت بانوان در شرق اصفهان وجود داشت، شاهد حضور شش تیم بانوان فقط از یک روستا بودیم که جای تامل دارد. جامعه آماری ما تا پایان امسال که بحث ساماندهی باشگاه‌های شهر اصفهان را انجام دهیم مشخص خواهد شد.

وی با توجه به حکم سرپرستی خود در مورد زمان انتخابات مجمع هیئت فوتبال شهرستان تصریح کرد: با توجه به ماده ۳۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال، رییس هیئت فوتبال شهرستان از طرف رییس اداره ورزش شهرستان به اداره کل معرفی می‌شود و سپس حکم او از هیئت استان ابلاغ می‌شود.

جغری با بیان اینکه از شهریور ماه هر سال فصل فوتبالی ما آغاز می شود و تا شهریور ماه سال آینده ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: در فوتسال لیگ‌های جوانان و نوجوانان و در فوتبال لیگ رده‌های چهارده، پانزده سال و جوانان در حال برگزاری است. با توجه به مشکلات کم آبی در شرق اصفهان که برکسی پوشیده نیست بازی‌های لیگ برتر فوتبال شهرستان اصفهان را در زمین‌های خاکی برگزار می‌کنیم. این مسئله مورد انتقاد بسیاری از دوستان است، ولی ما تلاشمان را برای زنده نگه داشتن فوتبال حتی در این مناطق هم ادامه می‌دهیم.