هیئت فوتبال استان اصفهان

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران : تقدیم صدر به استقلال

به گزارش روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور فصل 99-98 روز چهارشنبه 13آذرماه برگزار شد .

نساجی 2- سپاهان 2؛ تقدیم صدر به استقلال :

طلایی پوشان برای دومین بازی پیاپی موفق به برتری نشدند و این بار در قائم‌شهر به تساوی رسیدند تا صدر جدول را از دست بدهند.نساجی مازندران آخرین پیروزی خود را در هفته چهارم برابر تیم قعر جدولی شاهین شهرداری به دست آورده و پس از آن در انجام این کار ناموفق بوده تا با یک روند نزولی و عملکرد نه چندان خوبی که ارائه کرده، در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد ولی آنها با وجود اینکه در دقیقه 2 توسط نورافکن دروازه خود را مقابل سپاهان باز شده دیدند، اما در نیمه دوم بازگشت فوق‌العاده‌ای داشتند و با گل‌های عباس‌زاده و ممشلی از حریف‌شان پیش افتادند تا درآستانه کسب یک برتری بزرگ قرار بگیرند. در ادامه شاگردان قلعه‌نویی نیز توانستند توسط مهدی‌زاده نتیجه را جبران کنند، اما در کسب پیروزی ناکام ماندند تا با این توقف بدموقع، صدر جدول را به استقلال بدهند.

 

ذوب آهن 0 پرسپولیس 3؛ ترکیب منطقی و برد بزرگ :

سرمربی آرژانتینی همانطور که وعده داده بود توانست اولین طلسم پرسپولیس را بشکند و این تیم را بعد از 9 سال به پیروزی در فولادشهر رساند. گابریل کالدرون پیش از بازی با اشاره به ناکامی 9 ساله پرسپولیس در فولادشهر و برابر ذوب اهن مدعی شد که این هدف را نشانه گرفته‌اند. او البته با ترکیبی منطقی بعد از 13 هفته و نمایش تهاجمی تیمش برابر تیم منصوریان یک پیروزی ارزشمند را کسب کرد و اکنون این تیم را در قواره مدعی قرار داده است.

بشار رسن با قدرت تکنیکی و حمل توپ اما در نیمه اول ستاره تیمش بود که بازیکنان ذوب را به دردسر بزرگی انداخت. او البته در شرایطی که پرسپولیس از حریف پیش افتاده توانسته در ضدحملات یک مهره خطرناک برای پرسپولیس محسوب شود و شاید اگر علیپور قدر پاس‌های او را بیشتر می‌دانست در نیمه اول عملکردش بیشتر از گرفتن یک ضربه پنالتی بود.

ذوب آهن طبق انتظار در نیمه دوم برای جبران نتیجه به میدان آمد و در همان ثانیه های ابتدایی فرصت مناسبی برای جبران داشت که توسط ارسلان مطهری از دست رفت اما شاگردان کالدرون خیلی زود فاصله را به دو گل رساندند تا کار برای حریف سخت شود. خط دفاعی پراشتباه و ناهماهنگ ذوب اهن این فرصت را به خوبی در اختیار پرسپولیس قرار می‌داد تا خط میانی بازیساز سرخپوشان کار آسانی برای قلع و قمع آنها داشته باشد. جایی که یک بار بشار و یک بار دیگر هم نوراللهی به یک شیوه ضعف خط دفاعی ذوب را نشانه گرفتند تا ترابی و علیپور فاصله را به سه گل و کار جبران برای علیمنصور را غیرممکن کنند.

ذوب آهن نیز هرچند به دنبال جبران نتیجه بود اما نتوانست مقابل خط دفاعی و آماده پرسپولیس کاری از پیش ببرد و خوش شانس هم بود که در ضدحملات فاصله بیشتر نشد. در نهایت این مسابقه با نتیجه 3بر صفر به نفع تیم پرسپولیس به پایان رسید.