هیئت فوتبال استان اصفهان

رئیسی: صدور مجوز وتمدید مدارس فوتبال بر اساس آئین نامه جدید/ با متخلفان مدارس فوتبال برخورد جدی خواهد شد

عبدالرضارئیسی در گفت وگو با روابط عمومی و امور بین الملل هیئت فوتبال استان اصفهان گفت:
برنامه ریزی خوبی برای سال 1401 صورت گرفته که در سال جاری اجرایی خواهد شد، در کنار آن آئین نامه مدارس فوتبال بازنگری و تغییراتی در آن صورت گرفته است تا شرایط و کیفیت کار مدارس فوتبال بالاتر رفته و نظارت های خوبی بر روند کاری آنها صورت می گیرد.
وی افزود: اعضا کمیته رده پایه و جوانان معرفی شدند تا بتوانیم از نظرات آنها در جلساتی که در طی سال برگزار می شود در جهت بهبود و بالا بردن کیفیت برنامه های رده های پایه و جوانان استفاده کنیم. تمام برنامه ها و فعالیت های کمیته رده های پایه و جوانان در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تایید اجرایی خواهند شد و دیگر تصمیمات فردی نخواهیم داشت و تمامی برنامه ها به صورت مشورتی و با تصمیمات جمعی اعضا کمیته به اجرا درخواهند آمد.
رئیس کمیته پایه و جوانان در مورد تعداد مدارس پایه فوتبال رسمی و غیر رسمی و تغییرات آئین نامه گفت: هر سال تعدادی به این آمار مدارس مجاز اضافه یا کم خواهد شد، امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته با توجه به بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا تعداد این مدارس بیشتر شود و دوباره شاهد فعالیت های زیاد و بانشاط این مدارس باشیم. البته باید توجه داشته باشیم که در زمینه استفاده از مدارس فوتبال باید تمامی ارگانها و نهادهای مرتبط از جمله هیئت فوتبال و رسانه ها برای اطلاع رسانی با یکدیگر همکاری کنند، والدین باید توجه داشته باشند که در مدارسی که دارای مجوز رسمی از هیئت فوتبال هستند فرزندان خود را ثبت نام کنند، چرا که هیئت استان نمی تواند پاسخگوی اتفاقات و مواردی که مورد شکایت یا درخواست های خانواده ها در مورد مدارسی که فاقد مجوز هیئت استان هستند، باشد و بنابراین باید نسبت مباحث حقوقی که در این زمینه وجود دارد آشنا باشند.
وی تاکیدکرد: مدارس فوتبال بدون مجوز هیچ گونه پشتوانه قانونی و حقوقی در خصوص اقدمات و برنامه هایی که در آنها انجام می شود، ندارد، اما مدارسی که مجوز رسمی از هیئت دارند پشتوانه قانونی خواهند داشت.
رئیسی در ارتباط با فعالیت برخی مربیان که فعالیت های فوتبالی آنها در پارکها و یا سالنهای غیر استاندارد است، گفت: فعالیت های آموزشی که بعضا در پارکها و فضاهای سبز برگزار می شود یا زمین های ورزشی که از ارگانهای مختلف اجاره می شود، امسال با جدیت به دنبال بازرسی و نظارت بر روی این گونه مدارس خواهیم بود. البته در این زمینه نیاز به همکاری با ارگان های مختلف از جمله نیروی انتظامی و یا شهرداری داریم تا بتوانیم برنامه خوب و مدونی برای این گونه مدارس داشته باشیم، چراکه در گذشته شاهد اتفاقات ناگواری در خصوص فعالیت این گونه مدارس بودیم و باید با آنها برخورد جدی شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر مدارس فوتبال خاطرنشان کرد: با تشکیل واحد بازرسی و نظارت بر مدارس فوتبال، سعی داریم در طول سال بر روی روند کار و عملکرد این مدارس نظارت و بازرسی داشته باشیم به ویژه در تابستان که بیشتر مدارس فوتبال فصلی را شاهد هستیم.
رئیس کمیته رده های پایه و جوانان در خصوص از دیگر موارد اصلاح شده آئین نامه اضافه کرد: از دیگر مواردی که در آئین نامه اصلاح شده است در زمینه استفاده از سرویس ایاب و ذهاب است که در گذشته می توانستند از هر سرویسی استفاده کنند و ممکن بود از برخی افرادی که صلاحیت لازم را نداشته باشند، استفاده کنند؛ اما در آئین نامه جدید گفته شده که از سرویس های مدارس استفاده کنند، چرا که این افراد مراحل گزینش را طی کرده اند و معتبرتر هستند.